Asante (bedankt) ! - Reisverslag uit Masai Mara, Kenia van estherenrieuwert - WaarBenJij.nu Asante (bedankt) ! - Reisverslag uit Masai Mara, Kenia van estherenrieuwert - WaarBenJij.nu

Asante (bedankt) !

01 November 2013 | Kenia, Masai Mara

Jambo!

Waar te beginnen. Donderdag hebben we een lange rit gemaakt door masai mara naar serengeti. Op de grens zijn we overgegaan naar ander vervoer (supergrote jeep met z'nj 2) met een nieuwe zeer gezellige en vriendelijke chauffeur. Hij vertelt erg veel interessante dingen en laat onsheel wrlkom voelen. De autorit was erg lang, maer erg boeiend. Het gaf ons een kleine blik in het gewone Afrikaanse leven, ook op het platteland. Overal kinderen langs de weg lopend, soms alleen in themiddle of nowhere voor je gevoel, die overigens bijna altijd heel vrolijk zwaaien. Andere kinderen van een jaar of 5 lopen alleen mey de koeien over straat met als taak zede goede kant op te leiden.. veel mensen die kilometers te voet of per motor of fiets afleggen met enorm grote voorraden. De huisjes zijn van uh bijzondere kwaliteit en soms staat ergens 'hotel' op geschreven en vraag je je af hoe dat in hemelsnaam kan (en wie er durft/gaat slapen). Schokkend hoe ze overal gewoon hun afval neergooien langs de weg. (zelfs op parkeerplaats voor saffariauto's naast mooie verzorgde hotel is het direct een bende) al met al erg indrukwekkend allemaal.

eenmaal in serengeti aangekomen worden weer overweldigd door de natuur en dieren. De omgeving is mooier en er zijn nog meer dieren; we zien al snel tientallen hippo's in een poel, zijn ontzettend dichtbij een kudde olifanten, volgegeten leeuwen waarvan er nog 1 aan karkas van buffalo eet (enorme stinkende bloedgeur) enz. Tanzania oogt en is denk ik ook echt georganiseerder. Er is wat minder 'bende' en paden in het park zij bv bewegwijzerd en er zijn toiletten en visitor centre; in kenia was er de 'bush toilet' met gevaar voor eigen leven). Het hotel ligt ook een paar standaarden hoger; practig uitzicht overhet park vanuit je kamer met apen en zebra's voor de deur, 5 gangen diner. De service is hier ook geweldig, enorm gastvrij en dat geeft ons toch een erg positief en welkom gevoel. Vandaag na de safari bleek dat onze kamer totaal ondersteboven gehaald was door een baboon!! De vraag blijft of hijzelf de hor van onze kamer geopend heeft of dat wij dommies hem niet goed gesloten hebben. Maar de manager was erg bezorgd en innemend van zijn kant bv over onze spullen, en wij voelden ons juist wat schuldig en vonden het materieel geen probleem. wel shocking moet het slagveld geweest zijn; kleding door de hele kamer, kapotte glazen, toilettas volledig leeggehaald en alles kapot/over de vloer! vanavond ook onze chauffeur uitgenodigd met ons te dineren, dat werd voor vandaag een drankje, maar ook dat gaf hele boeiende gesprekken en zeer veel openhartigheid en vriendelijkheid. Naast de prachtige safari maken ook deze dingen het geheel een bijzondere ervaring hier in Tanzania.

Nou we gaan verder genieten, hebben een lekkere duik genomen in zwembad vanavond, met drankje genoten van uitzicht met zebras gazelles en zonsondergang en zojuist genoten van diner met een gratis wijntje van de manager. De foto's van de safari vandaag spreken verder voor zich ( staan bij vorig verhaaltje) , veel leeuwen gezien op 3 mtr afstand, hyena's, luipaard (4 uit 5 nu), giraffes en olifant van heul dichtbij enzovoorts!

Ik denk dat jullie nu wel een idee hebben hoe wij het hebben hier :) Bedenk nog even goed of jullie echy de foto's enzo willen zien, want we zulken jullie helemaal gek maken, al is het alleen al door de grote hoeveelheid - voor ons prachtige- foto's. Slechts een nadeel vannacht; hopelijk worden we niet weer gewekt door grazende zebra's voor het balkon :p morgen naar de ngorongorokrater, we laten ons maar weer verrassen.
Groetjes

• 01 November 2013 - 21:59

Piet:

Wat een belevenissen nu al! Zo'n aap in je kamer is ook wel wat!
    Je zegt 5 uit 5 van de Big 5 neem ik aan? Wat mis je dan nog?

Veel plezier nog?

Pa

• 02 November 2013 - 12:13

Joost:

Wat een mooie ervaringen! op de baboon in de kamer na dan ;)

Zo te lezen kunnen wij deze ook op het todo lijstje bijschrijven...

Sanne en Joost