Iquique - Reisverslag uit Iquique, Chili van estherenrieuwert - WaarBenJij.nu Iquique - Reisverslag uit Iquique, Chili van estherenrieuwert - WaarBenJij.nu

Iquique

Door: Esther

03 Mei 2012 | Chili, Iquique

Hier een kort bericht met de iPhone vanaf iquique airport. We gaan zo beginnen aan onze terug reis helaas!

De afgelopen dagen hebben we deels doorgebracht aan zee in Iquique (heel hoge golven, veeel pelikanen) en Arica. De autorit vanuit Arica via Putre naar Lago Chungarra en via salar de surire terug naar Colchane gemaakt. Supermooie rit en het plaaje met wollige alpaca's op een felgroen mos en bergbeekje voor een besneeuwde bergtop/(actieve) vulkaan bij helderblauwe lucht zal mij toch het meest bijblijven van deze vakantie! Verder maakt hier de echte 'indianen'cultuur / Aymara's met bijbehorende dorpjes, kerken en kleding dat het hier echt Zuid-amerikaans voelt. Want eerlijk; in de meeste andere plekken voelt het Meer Europees/Amerikaans.

Wat ons ook bij zal blijven is (meestal) erg vriendelijke mensen, meest bizarre plekken overal door het land met altaartjes en voor kerkhoven. Minder is het vaak onverwachte 'sorry, we closed' (pinguins, chiquicamata) en dat we moeten concluderen dat we eigenlijk nog streeds helemaal geen Spaans kunnen :)

Nou, op naar huis!

Groetjes,
Esther en Rieuwert

• 03 Mei 2012 - 21:15

Alice:

Ach, jammer dat het er weer op zit! Wat gaat dat snel he? We hebben je gemist, laat dat een troost zijn! Zie je volgende week en geniet nog even van de terugreis, ahum!

• 03 Mei 2012 - 21:16

Alicd:

Oh ja, en ik ben heel benieuwd naar dat mooie plaatje.......

• 04 Mei 2012 - 04:32

Ma:

Het was fantastisch, maar we zullen blij zijn als jullie weer heel thuis zijn. ( in het druilerige Nederland).

• 04 Mei 2012 - 07:23

John:

Kan me het best aansluiten bij hoe snel het inderdaad voorbijgaat.
    Zag op de kaart het interessante ( Spaanse) stratenpatroon van Iquique. Prachtige nationale parken in de buurt lijkt me. Kortom allemaal niet bekend bij de doorsnee toerist maar ben zeer benieuwd naar de foto's/film. Neem aan dat jullie niet rechtsteeks vliegen vanaf Iquique. Hoop op goede terugreis .

• 08 Juli 2012 - 12:52

HELLO: