Vrijdag de 13e - Reisverslag uit Punta Arenas, Chili van estherenrieuwert - WaarBenJij.nu Vrijdag de 13e - Reisverslag uit Punta Arenas, Chili van estherenrieuwert - WaarBenJij.nu

Vrijdag de 13e

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg

13 April 2012 | Chili, Punta Arenas

Zo, daar zijn we alweer. Even de tijd om snel te laten weten dat alles (in 26 uur 5x stijgen en landen o.a.) goed is gegaan! Maar man wat was het spannend, gerend voor ons leven. Gelukkig alleen om een vlucht te halen..

We hadden dus 1,5 uur overstap van een internationale vlucht naar nationale vlucht in Santiago. Die 1,5 uur werd al snel nog 30 min toen er – klaar voor opstijgen – een gebrek bleek aan de radio. Nou dat konden we dus wel vergeten. In het vliegtuig allerlei misverstanden over in welke tijdzone Santiago nu zit, waar niemand zekerheid over kon geven. Uiteindelijk om 9.15 het vliegtuig uit in Parijs en dan dus nog 45 min te gaan om door douane te gaan, bagage op te halen, bagagecontrole en dan op tijd zijn om bagage nog opnieuw in te checken voor nationale vlucht en boarden. Het ging ongeveer zo´als eerst klaar bij douane, met nog 20 min tot vertrek van vliegtuig te gaan eindelijk onze bagage in bezit. Rennen naar incheckbalie: klote, vlucht al dicht maarr we mogen nog naar de gate met onze ruimbagage mee, allerlei Chilenen in ons beste Spaans (vriendelijk lachen of gewoon duwen dus!) voorbijgegaan en dan gaat het definitief mis.. Esther mag niet door, Rieuwert is dan al verdwenen naar de boarding. Nukkige Chileense ´knife in bag´. Ikke ´nee hoor´ Geirriteerde Chileense ´yes you do´. Oh kut, denk ik, ik heb Rieuw zijn tas en daar zit dus zijn zakmes in, lekker hoor! Ik zag maar snel ja, aangezien er op liegen daarover hier misschien forse celstraffen staan! (waarschuwde aan angstige patient mij nog...). Okeeñ tas open, aldus bejaarde niet Engels sprekende Chileen, die boos is dat ik geen Spaans spreek. Jajaja ik wil die tas wel open, leg ik uit, maar verdomme ik heb de sleutel niet van het slotje! Die heeft Rieuwert.. Aardig vrouwtje van skyairline komt helpen, maar ik word aardig agressief ondertussen, nog 8 min tot de vlucht! Ik vraag meneer of hij geen schaar heeft dan kan de zak die om ze backpack heeft. Hij weigert mimiekloos, chagerijn! Bang dat ik hem sue zeker, damn. Vrouwtje gaat vriend halen, nou na 3 min is hij daar (lijkt wel eeuwen). Ondertussen maant vrouwtje me tot rust waarop ik nogmaals vraag of ze die tas niet open kunnen knippen of schuren en begin zelf te trekken, ´die tas en dat mes interesseren me niks, maar die vlucht wel!´ Het helpt niet. Ah daar komt de redder (rieuwert) met de sleutels. O, nee, die zitten nog in zijn handbagage bij de checkbalie bij boarding %&!)!. Ik besluit met het pinnetje van mijn riem een gaatje in de tas te drukken en ruk danwel scheur die zak eraf. Nieuw probleem, Rieuwert is weer weg om sleutel te halen, maar die weet waar dat mes zit ergens in die tas en ik niet!! De moed zakt me bijna in de schoenen en het aardige Skyairline vrouwtje ziet dat en stelt me gerust dat ze op ons zullen wachten. Okee okee, Ze doen de tas er nog eens doorheen om aan te wijzen waar de problemen zitten en ik trek alles wild uit de tas. (Ze weten niet wat ze zien geloof ik haha, Europees temperament?) Nou Rieuwert komt er weer aan en helpt en precies op tijd kom ik bij de balie (na nog 2 keer rennend spullen te zijn verloren) en ze stellen me gerust dat het goed komt. Ik blijf rennen en tot rust gemaand worden door de Chilenen, haha, maar we zitten wel opgelucht en blij in het vliegtuig naar Punto Arenas! Om de vertraging zullen we Air France nog wel even vervloeken,maar de vlucht zelf was wel fijn met goed entertainment, lege plek naast ons dus alle ruimte om lekker te liggen slapen.

En daar zitten we nu in PUnta Arenas, in Hostel Estancia te wachten op onze Wicked van. Genoten van een prachtige vluhct over de Andes, supermooi landschap. Hier even advies gehad van de eigenaaar hier en grofweg ons plan voor de komende dagen uitgestippeld. Ushaia besluiten we uit te stellen voor als we tijd over hebben, het landschap oid is er niet bijzonder en men gaat er vooral heen voor het idee op het zuidelijkste plaatsje te zijn geweest. Daar passen we nu dan maar even voor ;) We gaan voor het echte Patagonie met veel ijs, gletsjes enz richting Puerto Natales, Torres del Paine, El Calafate en El Chaiten. We hebben er zin in!!

Adios!
(we leren snel)

  • 14 April 2012 - 00:55

    John:

    bedankt voor het "leuke" verslag -)). Blij dat alles goed gekomen is. prachtig gedetailleerd verhaal . En ik hoef natuurlijk niet te zeggen dat anderhalf uur tussenruimte vragen om moeilijkheden is -)) . Heb het zelf ook gehad. Zelfs 3 uur tussenruimte is al gauw tekort. Teveel variabelen waar je geen vat op kunt hebben .
    Hoop dat jullie het naar de zin zullen hebben. hartelijke groet -)

  • 14 April 2012 - 05:50

    Pa:

    Wat een story! Ik lees dit en stel me dan voor dat Rieuwert bijna niets van dit alles meekreeg en van geen kwaad bewust rustig zat te wachten. Uiterst vermakelijk ...naderhand!

    Wij blijven volgen. Veel plezier!

  • 14 April 2012 - 16:28

    Tha Bro:

    Hey !!!!
    Nou we hebben erg zitten lachen :), Ik zeg ook altijd tegen Kim altijd bij elkaar blijven.....! ;)
    Gelukkig is het allemaal goedgekomen.
    Ben benieuwd hoe patagonie gaat zijn!!
    We zullen weer aandachtig meelezen!!
    Groeten aan jullie beiden!

    Kim en Robbert!

  • 14 April 2012 - 19:02

    Jaap & Martine:

    Wat een avontuur! We worden al moe van het lezen, Jaap vooral ;) fijn dat jullie toch volgens schema zijn gearriveerd, het genieten kan nu beginnen. Proost op een wicked vakantie! Groetjes Japios, Martinos & Julios! x

  • 15 April 2012 - 19:55

    Anne-Marie:

    Ushuaia, het échte Patagonië...ik ben zóóó jaloers!!! Hoewel zo'n gedoe met reizen me niet echt aantrekkelijk lijkt. Zo'n in geuren en kleuren vertelt verhaal is leuk om te lezen, maar een gestresste Esther is toch wel heel bijzonder.Je hebt het in ieder geval lekker van je af geschreven, dan kan de vakantie nu beginnen. Ik hoop dat jullie het vanaf nu alleen nog maar naar je zin hebben. Geniet ervan!!!

  • 16 April 2012 - 07:48

    Sanne:

    Wooow, wat een spanning en sensatie al op de eerste dag!!
    Fijn dat jullie in ieder geval veilig (en samen;)) zijn aangekomen!
    Geniet van alle ervaringen en maak het onvergetelijk!!

    Wij zullen genieten van jullie verhalen en foto's..

    Liefs Joost en Sanne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Chili, Punta Arenas

Chili 2012

Recente Reisverslagen:

03 Mei 2012

Iquique

25 April 2012

San Pedro de Atacama

22 April 2012

4 seizoenen

17 April 2012

Chili of Argentinie?

13 April 2012

Vrijdag de 13e

Actief sinds 15 Juni 2008
Verslag gelezen: 314
Totaal aantal bezoekers 35831

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2018 - 29 September 2018

USA/Canada

28 April 2016 - 20 Mei 2016

Japan 2016

25 November 2015 - 18 December 2015

Namibie en Botswana

13 Maart 2015 - 23 Maart 2015

2015: Suriname

13 Juni 2014 - 12 Juli 2014

2014: Exploring New Zealand!

27 Oktober 2013 - 11 November 2013

Into Afrika: Kenia en Tanzania

12 April 2012 - 05 Mei 2012

Chili 2012

18 Juni 2011 - 04 Juli 2011

Thailand 2011

18 Juni 2010 - 10 Juli 2010

Australie 2010

14 Augustus 2009 - 06 September 2009

Thailand 2009

22 Juni 2008 - 12 Juli 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: