Dag 5 en 6 - Reisverslag uit Tsumago, Japan van estherenrieuwert - WaarBenJij.nu Dag 5 en 6 - Reisverslag uit Tsumago, Japan van estherenrieuwert - WaarBenJij.nu

Dag 5 en 6

Door: Esther

10 Mei 2016 | Japan, Tsumago

Dag 5; Vandaag hebben we Unyama castle bezocht, wat we eigenlijk per toeval op de bordjes zagen staan. Het blijkt de oudste van de nog 13 bestaande originele kastelen uit de Edo periode, waarin de Samoerai machtig waren. We kregen gratis een Engelssprekende gids mee. Erg leuk en handig, want zoals gezegd is alles in het Japans en nu krijgen we tenminste echt wat van de geschiedenis van Japan mee. We schuifelen (ja Golden week nog steeds) het gebouw door en zijn blij dat we er geweest zijn.

Er blijken meer activiteiten in de buurt en omdat het anders op deze zonnige dag autorijden wordt -midden op de dag - naar de volgende bestemming kiezen we er nog 1 uit. We gaan naar 'little world - museum of men' in buurt van Nagoya. Ik verwacht een soort Madurodam van Azie, maar dat is het niet. Op een groot buitenterreind zijn (oude) woningen van diverse landen geplaatst of nagemaakt en daaromheen telkens eten uit dat land, winkels met producten uit dat land en als absolute klapper voor de Japanners; de mogelijkheid om voor een paar euro kleding uit dat land te dragen. Dit doen de Japanners massaal en lopen hier dan het liefst het hele park in door ondertussen overal de meest perfecte selfies makend!
Er is van Europa oa een Duits dorpje nagebouwd en we zijn werkelijk overrompeld om te zien hoe dol de Japanners zijn op Europees eten, Bradwurst enzo. Verreweg de meesten hebben zich hier verzameld voor een hapje eten.

Wij hebben het naar ons zin gehad (met een Belgische wafel en frietjes) en vinden het leuk gezien te hebben hoe Japanners hun dagje uit graag doorbrengen. We vertrekken naar een slaapplek ten westen van Nara, waar we morgen heen willen.

Dag 6; We hebben Nara een halve dag bezocht (weer een Unesco werelderfgoed en diverse national treasure van Japan bij elkaar) met vele tempels. Een ervan zou het grootste houten bouwwerk ter wereld zijn en daarin staat de grootste buddha ter wereld. Na ons bezoek aan Nara rijden we verder richting Westen; een poging om Himeji castle te bezoeken mislukt (grootste nog staande kasteel)... Jeweetwel, Golden Week, veel Japanners, enorme rijen (het is 15.00 uur, je moet minstens 1-1,5 uur wachten, bezichtigen kost 2-3 uur en 17.00 sluit het; past dus niet). We besluiten wat kilometers te maken richting westen - kyoto bewaren we voor de terugweg als golden week over is- en hopen daar wat meer rust te vinden. Het stedelijke gebied uit en mensenmassa hopelijk een beetje mijden richting natuur. We slapen vlak voor de overgang naar eiland/regio Shizuku en zien morgen wat we gaan doen.