Dag 12-13 - Reisverslag uit Swakopmund, Namibië van estherenrieuwert - WaarBenJij.nu Dag 12-13 - Reisverslag uit Swakopmund, Namibië van estherenrieuwert - WaarBenJij.nu

Dag 12-13

09 December 2015 | Namibië, Swakopmund

Dag 12-13

Laatste kleine rondje Etosha dieren spotten in de ochtend, om het af te leren. ;) Na bevoorrading dan echt Namibië in trekken; het ruige en desolate damaraland en kaokoland.

Het Is Relaxter rijden nu er niet elke keer wild voor de auto kan springen. Hoewel We soms tot onze verbazing nog steeds af en toe zebra's en giraffes zien staan! Meest schrikken afgelopen dagen was een moment waarop er van achter een groene boom die vlak langs de vrij smalle weg stond echt ineens zich een grijze muur voor onze auto worp, een olifant! Nu weer gewoon stoppen voor overstekend vee of mensen... En alert zijn op de vele gravelwegen die verraderlijk zijn en je makkelijk slipt. Autorijden schijnt eigenlijk nog een groter gevaar te zijn dan de wilde dieren. Gelukkig heb ik 1 van de beste coureurs ter beschikking die veel autoraces gespeeld heeft :p. (Ook wel snelheidsduivel genoemd door onze NL buren op de camping eerder die we hadden gepasseerd :D)

Na weer bevoorraden in een stad trekken we de natuur weer in. We genieten van de wijdse uitzichten van een prachtig berglandschap in Damaraland. Doet een beetje denken aan Arizona danwel California in Amerika. We komen enkele Himba's tegen, echt lokale bevolking. Ze zijn op zich nauwelijks gekleed, maar wat ze aan hebben Is prachtig en aan bv de haardracht Is ontzettend veel aandacht besteed.
We slapen in Palmwag lodge in Damaraland. We eten daar ook weer heerlijk. Ik, als toch stiekem wel een liefhebber van een stuk vlees, heb het hier wel goed want dat Is wat ze het meest hebben en ook het lekkerste makenr!

Dag 13
Na wat uitslapen vervolgen we onze rit nog door het adembenemende landschap van damaraland/kaokoland. Het leent zich voor prachtige dronebeelden! Dus we maken weer eens wat pleziervluchten.
Verder bezoeken We 2000 tot 6000 jaar oude rotscarvings bij Twijfelfontein. We zien in dit lege gebied steeds meer van Namibië als toch het echte Afrika nog en niet alleen de voor toeristen ingerichte buitenkant.
Laten we zeggen dat we wat ontwikkelingswerk hebben gedaan vandaag; we hebben desgevraagd 2 lifters meegenomen om naar hun dorpje kilometers verderop te komen (je moet er niet aan denken die 20 km door de hitte te lopen!). We hebben ook 2x kleine jochie uit die doprjes verblijd met een speelgoed auto die We gekocht hadden. En we hebben een man die notabene langs de weg liep (wij weer 100km/h) en vrij dringend riep om water heeeel erg blij gemaakt door op de rem te trappen en een fles water te geven. Tsja, het Is het minste wat je kan doen.

Die avond slapen we bij Brandberg White lady lodge. Ook op beide laatste campings worden we nog steeds gewaarschuwd voor olifanten, en dat dat geen aanstellerij is bleek op onze vorige camping uit de olifantenafdrukken en een kapot hekje als sporen van zijn bezoek die dag of nacht.. Dus slapen en 's nachts naar het toiletgebouw gaan blijft nog erg spannend.. Ik drink gewoon niets meer na 18.00

• 10 December 2015 - 07:14

Riekie:

Jeetje wat spannend allemaal, maar goed jullie zijn nog heel.
    Wat zullen jullie het koud hebben straks.
    Al heeeeel veel foto's gemaakt zeker en films.
    Geniet er nog maar lekker van.

• 10 December 2015 - 07:50

John:

Woww.. Himba's...wens van mij om dat ooit te mogen zien ..veel op youtube te zien met hun oker geverfde huid ..schitterend volk. Misschien wat foto's gemaakt ?
    Holy crap ...lees nu over de drone ...zeer benieuwd .. mijn dropbox staat open :).
    Veel succes lui , met het vervolg ....En Rieuwert... rij met verstand :)

• 10 December 2015 - 20:27

Irene:

Blijft een genot om jullie verhalen te lezen! Wat leuk om ook zo contact met de locals te hebben en wat een avonturen. Ik zie t voor me, jullie samen scheurend in die auto! Geweldig.
    En dat je dan zelfs op een punt komt dat je genoeg wilde dieren gezien hebt. . . En de drone zal ook zulke mooie opnames maken. Blijf het bijzonder stoer vinden ;).. Liefs

• 11 December 2015 - 17:45

SPRAKELOOS!!!!

• 11 December 2015 - 17:46

Anne-Marie:

Ohja.....en de film zal helaas niet klaar zijn met de kerst ben ik bang.....

• 11 December 2015 - 17:48

Anne-Marie:

Ps....jullie weten dat ik zand spaar?

Verslag uit: Namibië, Swakopmund

Namibie en Botswana

Over precies 10 dagen is het weer zover. Dan mogen we weer een fantastische reis gaan maken! Dit keer gaan we 22 dagen zelfstandig rondreizen in een 4x4 jeep met een tent bovenop. Hiermee kunnen we op de meest afgelegen plekken in de mooiste natuurparken overnachten. Dat is toch wel mijn ultieme safariavontuur, zelfstandig met zo'n jeep. En gelukkig vindt Rieuwert het ook super om erin te rijden. ;)

Tot een half jaar geleden was dit niet eerder als bestemming in ons opgekomen. Eigenlijk stond Japan als eerste op de planning, maar dat moet nu even wachten! We zijn langzamerhand steeds enthousiaster geworden en denken (en hopen) dat we de mensen die ons getipt hebben dankbaar zijn. We waren al verkocht bij het zien van de natuur in Namibie en als je dan ook nog wat wildparken er gewoon bij krijgt en de Victoria falls binnen handbereik zijn, dan zijn we snel om!

We zijn goed voorbereid; er liggen toch wel wat gevaren op de loer! Gevaarlijke beesten (wild, slangen) en uitdroging bij de hoge temperaturen o.a. We moeten ook hier weer alert zijn dat we tijdig tanken en een rekening houden met een gebrek aan stroom/internet. Dus we hebben al aardig wat aankopen gedaan; een waterfilter, oplader obv zonnepanelen, malariatabletten enzovoorts. Ook extra accu's voor de drone (die MOET mee :)) zijn essentieel.

Volgende week woensdag vertrekken we via Frankfurt naar Windhoek, Namibie. We halen onze auto op en vertrekken direct naar Botswana.

Een aantal highlights van onze reis moeten worden; Okavango Delta, Victoria Falls, Etosha NP, Namib Naukluft NP. Maar ook Chobe NP, Skeleton Coast NP, Damaraland beloven veel goeds. Ik droom voorzichtig van een ballonvaart boven de woestijn of een vlucht in klein vliegtuigje over de Okovango Delta.. We gaan zien wat er gaat gebeuren!

Groetjes,
Esther en Rieuwert