Update vanuit Botswana, Namibië, Zambia & Zimbabwe - Reisverslag uit Swakopmund, Namibië van estherenrieuwert - WaarBenJij.nu Update vanuit Botswana, Namibië, Zambia & Zimbabwe - Reisverslag uit Swakopmund, Namibië van estherenrieuwert - WaarBenJij.nu

Update vanuit Botswana, Namibië, Zambia & Zimbabwe

09 December 2015 | Namibië, Swakopmund

Na zeker een week geen internet zijn we weer online! Alles prima hier!
Dus maar weer wat achtergebleven reisverslagen plaatsen :)

Dag 7 en 8 en 9
De dag maar weer begonnen met een gamedrive in Chobe NP.
Om 10.00 staan we alweer in Kasane om daginvulling voor morgen vast te stellen; een dagtrip Victoria Falls via Chobe Safari lodge. Het is een prachtige lodge zoals we die kennen van onze safarireis door Kenia en Tanzania. Na 3 dagen overal zand, pasta rode saus en slappe douches oogt dit walhalla met zwembad wel heeel aantrekkelijk!! Ik wil!! Je kunt hier een kamer boeken of voor 20 Euro een camp site hebben. Dat laatste doen we en gebruiken de middag om te relaxen, wat dingen te regelen zoals boodschappen en handwas enz. Esther gaat nog even het zwembad in. In de avond gaan we toch nog voor een laatste game drive in Chobe. Stil zitten met een boek voor de tent kunnen we toch echt niet met al dat interessants in de buurt... je weet immers nooit wat voor mooi tafereel de natuur je nu weer biedt en dat vinden we toch echt leuker!. Die avond hadden ze ook weer een verrassing voor ons in petto; we mogen uitgebreid badderende olifanten aanschouwen van dichtbij!! Het wordt een klein beetje spannend als ze richting onze auto komen - naar het lijkt wat ontevreden en wr zetten 'm in zijn achteruit, want we willen geen ruzie! Het loopt goed af. Verder veel marabous gezien en grote aantallen nijlpaarden op het land.
'S avonds lekker het buffet in de lodge genoten. Overigens zijn er ook gewoon veel beesten hier ook op het terrein aanwezig! Mongoose, warthogs, varanen, witte uilen enz. Na het eten schuiven we aan bij onze Nederlandse buren op de camping en hebben een hele gezellige avond gehad met Carolina en Bas met wijn, bier, kampvuur en mooie verhalen. Genieten!

Donderdag vertrekken we dan echt naar Victoria falls! Het is niet ver rijden, toch kiezen we op advies voor een dagtrip met tourorganisator. De grenswisselingen met een huurauto kon wel eens gezeur opleveren. Er komt een bus voorrijden, wij maar denken dat die nog wel gevuld wordt met toeristen. Maar nee, helemaal alleen worden we vervoerd in een bus voor 30 man

• 10 December 2015 - 07:35

John:

Hallo luitjes , wat dacht je ? We zullen die ouwe es ff laten schrikken ?? Nou dat is gelukt ... heb gisteravond toevallig (kuch) sms gestuurd en dat hielp want volgende dag reisverslagen .
    Esther bedankt voor je antwoord mbt eten :)) ...
    Ja Rieuwert heeft wat encyclopedische trekjes maar dat dat ook gold voor de fauna wist ik niet echt ..
    Ze zeggen dat nijlpaarden in feite ( nog) gevaarlijker zijn dan olifanten. Albert Schweitzer vermeldde dat indertijd al . Maar ze zien er zo geinig onschuldig uit.
    Gewelidig verslag en je voelt de sfeer. Nederlanders is net onkruid : je vindt ze overal :).

Verslag uit: Namibië, Swakopmund

Namibie en Botswana

Over precies 10 dagen is het weer zover. Dan mogen we weer een fantastische reis gaan maken! Dit keer gaan we 22 dagen zelfstandig rondreizen in een 4x4 jeep met een tent bovenop. Hiermee kunnen we op de meest afgelegen plekken in de mooiste natuurparken overnachten. Dat is toch wel mijn ultieme safariavontuur, zelfstandig met zo'n jeep. En gelukkig vindt Rieuwert het ook super om erin te rijden. ;)

Tot een half jaar geleden was dit niet eerder als bestemming in ons opgekomen. Eigenlijk stond Japan als eerste op de planning, maar dat moet nu even wachten! We zijn langzamerhand steeds enthousiaster geworden en denken (en hopen) dat we de mensen die ons getipt hebben dankbaar zijn. We waren al verkocht bij het zien van de natuur in Namibie en als je dan ook nog wat wildparken er gewoon bij krijgt en de Victoria falls binnen handbereik zijn, dan zijn we snel om!

We zijn goed voorbereid; er liggen toch wel wat gevaren op de loer! Gevaarlijke beesten (wild, slangen) en uitdroging bij de hoge temperaturen o.a. We moeten ook hier weer alert zijn dat we tijdig tanken en een rekening houden met een gebrek aan stroom/internet. Dus we hebben al aardig wat aankopen gedaan; een waterfilter, oplader obv zonnepanelen, malariatabletten enzovoorts. Ook extra accu's voor de drone (die MOET mee :)) zijn essentieel.

Volgende week woensdag vertrekken we via Frankfurt naar Windhoek, Namibie. We halen onze auto op en vertrekken direct naar Botswana.

Een aantal highlights van onze reis moeten worden; Okavango Delta, Victoria Falls, Etosha NP, Namib Naukluft NP. Maar ook Chobe NP, Skeleton Coast NP, Damaraland beloven veel goeds. Ik droom voorzichtig van een ballonvaart boven de woestijn of een vlucht in klein vliegtuigje over de Okovango Delta.. We gaan zien wat er gaat gebeuren!

Groetjes,
Esther en Rieuwert