Dag 5 - Reisverslag uit Moremi, Botswana van estherenrieuwert - WaarBenJij.nu Dag 5 - Reisverslag uit Moremi, Botswana van estherenrieuwert - WaarBenJij.nu

Dag 5

02 December 2015 | Botswana, Moremi

Maandag dag 5
Vroeg op voor laatste game drive maar de eerste beesten hebben zich al gemeld op de camp site; giraffe bij toiletblok en een groep baboons. Voor die laatste zijn we gewaarschuwd door de campingbeheerster; zeer brutaal, pakken alles af, rukken zelfs blikken met eten open en toiletspullen of nemen je camera af. Wij zijn voorbereid, maar de buren 2 camp sites verder blijkbaar niet... Eerst horen we wat gebrul van de apen, dan geschokt geschreeuw van een vrouw, en vervolgens komt er een baviaan voorbij ons rennen met een tros bananen in een plastic zakje, zo uit de winkel gehaald! :D

Vroeg beginnen we aan game drive in Moremi, einddoel is Savute in Chobe NP. Ik kan niet alles blijven noemen wat We gezien hebben, maar om 7.30 was onze dag eigen alweer helemaal top. We zagen olifanten en hoe langer we keken hoe meer er bleken te zijn. We konden ze op hun tocht door het park enige tijd volgen en als ze op een open vlakte met hoog gras komen blijven ze maar uit de bosjes te voorschijn en lopen ze zo achter elkaar dat we ze kunnen tellen; het zijn er zo'n 150! En ze komen op nog geen 10 mtr afstand voorbij. Het geluid en aangezicht is werkelijk weer imposant. Later die dag zien we nog nijlpaarden, krokodillen, vervet monkey enz kortom weer genoten!

Geeindigd op Savute camp site na een ruige rit door de natuur. Hier Is de camp site ooit volledig gemolesteerd door een kudde olifanten.. Vandaar dat het sanitair blok nu een ware bunker is met paar meter hoge muren.
We genieten van een prachtige zonsondergang, balen later dat We vandaag geen kampvuur hebben gemaakt (heel veel muggen, vliegende mieren en.Nog wat ander rondvliegend spul) en stappen voldaan ons bedje in.

Verslag uit: Botswana, Moremi

Namibie en Botswana

Over precies 10 dagen is het weer zover. Dan mogen we weer een fantastische reis gaan maken! Dit keer gaan we 22 dagen zelfstandig rondreizen in een 4x4 jeep met een tent bovenop. Hiermee kunnen we op de meest afgelegen plekken in de mooiste natuurparken overnachten. Dat is toch wel mijn ultieme safariavontuur, zelfstandig met zo'n jeep. En gelukkig vindt Rieuwert het ook super om erin te rijden. ;)

Tot een half jaar geleden was dit niet eerder als bestemming in ons opgekomen. Eigenlijk stond Japan als eerste op de planning, maar dat moet nu even wachten! We zijn langzamerhand steeds enthousiaster geworden en denken (en hopen) dat we de mensen die ons getipt hebben dankbaar zijn. We waren al verkocht bij het zien van de natuur in Namibie en als je dan ook nog wat wildparken er gewoon bij krijgt en de Victoria falls binnen handbereik zijn, dan zijn we snel om!

We zijn goed voorbereid; er liggen toch wel wat gevaren op de loer! Gevaarlijke beesten (wild, slangen) en uitdroging bij de hoge temperaturen o.a. We moeten ook hier weer alert zijn dat we tijdig tanken en een rekening houden met een gebrek aan stroom/internet. Dus we hebben al aardig wat aankopen gedaan; een waterfilter, oplader obv zonnepanelen, malariatabletten enzovoorts. Ook extra accu's voor de drone (die MOET mee :)) zijn essentieel.

Volgende week woensdag vertrekken we via Frankfurt naar Windhoek, Namibie. We halen onze auto op en vertrekken direct naar Botswana.

Een aantal highlights van onze reis moeten worden; Okavango Delta, Victoria Falls, Etosha NP, Namib Naukluft NP. Maar ook Chobe NP, Skeleton Coast NP, Damaraland beloven veel goeds. Ik droom voorzichtig van een ballonvaart boven de woestijn of een vlucht in klein vliegtuigje over de Okovango Delta.. We gaan zien wat er gaat gebeuren!

Groetjes,
Esther en Rieuwert