Drie uit Big 5! - Reisverslag uit Masai Mara, Kenia van estherenrieuwert - WaarBenJij.nu Drie uit Big 5! - Reisverslag uit Masai Mara, Kenia van estherenrieuwert - WaarBenJij.nu

Drie uit Big 5!

30 Oktober 2013 | Kenia, Masai Mara

Jacqueline en henk; jeetje, zo betekent op een huis en kat passen ineens echt actie! Bedankt voor jullie zorgen, zo zittenwij weer op ons gemak hier!

Hier weer even een kort bericht van ons! Inmiddels zijn we alweer 2 dagen op pad met onze gids Nicholas. Het was een lange maar boeiende rit van Narobi naar Masai Mara; We hebben een beetje van het stadleven van afrika kunnen zien in Nakon wat toch erg bijzonder is. Een carwash hier is een rij met hele grote regentonnen als het ware, waar je dan je auto mag gaan wassen, meer niet, en ezels worden volo pp gebruikt als 'pakezel'. Onderweg naar masai mara NP hebben we de voor ons uit australie wel enogszins bekende enorm ruige dirtroads overleefd. Gisteren rond 13.00 aangekomen in sopa lodge, en om 16.00 vertrokken voor onze eerste (avond) safari. We hebben de enorme luxe om maar met zijn 2en in een busje te zitten, erg fijn. Alle ruimte voor ons, en dus de mooiste positie voor fotos en nicholas die zo goed mogelijk met onze wensen rekening houdt.

onze eerste safari overtrof al echt al onze verwachtingen, zeker wat betreft aantal dieren en soorten die we gezien hebben! We houden het voor de zekerheid bij (zeker al 40+ beesten) zodat we niets vergeten, maar een greep uit wat we al gezien hebben gisteren en vandaag; kudde olifanten, groep van 20 giraffes, cheeta, nijlpaarden, heeeel veel zebra's en wildebeast en gazelles, red headed agama (zoek maar op, prachtige hagedissoort), struisvogels, bushbabys, de halve cast uit de lion king (pumba, simba, hyena's) en zo kunnen we nog wel even doorgaan dus. Erg indrukwekkend was ook te zien hoe een tiental gieren het carcas van den wildebeast volledig leeg zitten te eten. Dit soort dingen, met ook de vele carcassen in het park, laten wel zien dat het hier nog echt wild os. Ook bij het hotel zittem veel beesten, zometeen gaan we wel even kijken naar een wat meer geensceneerd stukje; hyena's die hier leven krijgen vlees en wij kunnen van afstand toekijken. Gisteren bleken de poekies/huiskatten overigens de hele boel (jakhalzen, mongoose En hyena's) te domineren. :) Zo zie je maar dat wij Poekie blijkbaar nog onderschatten!

Morgen vertrekken we naar Tanzania! tot later!

• 30 Oktober 2013 - 21:24

Robbert:

Ola Rieuwert en Esther!
    Mooi om de eerste berichten te lezen! Het is dus toch geen beekse bergen? ;-)
    Hoe is het verder met Rieuwert en zijn geleedpotigen?
    En graag wel bij de agama-agama voortaan even aangeven of het een mannetje of vrouwtje was.

Ik zou zeggen hakuna matata! maar dat mag niet van kim...

Groetjes Kim en Robbert

• 31 Oktober 2013 - 07:29

Ma:

Dat klinkt weer fantastisch, dat wordt weer mooie foto 's kijken en film. Hoe is het met ongedierte (muggen,spinnen, slangen) ? Groeten Ma.

• 31 Oktober 2013 - 08:54

John:

Klinkt geweldig na even een radio-stilte. Erg benieuwd naar de foto's. Hoe is het met de temperatuur daar ?
    hartelijke groet!!

• 31 Oktober 2013 - 19:53

Sanne:

Wooow, dat klinkt echt geweldig!

Wat prachtig om al die dieren te zien!

Mogen wij alvast een plekje reserveren om de foto's te bekijken? ;)

Heel veel plezier nog en geniet er van!

Liefs Joost en Sanne

• 01 November 2013 - 16:50

Rieuwert:

@Robbert, geleedpotigen? Te weinig natuurlijk! Hakuna matata zeggen ze hier allemaal dus ik zou zeggen geen probleem ;)

@John, 22-27 graden en lage luchtvochtigheid, goed toeven. Tot zover wint Tanzania het wmb op alle fronten van Kenia maar ook daar was het super.

@Sanne, alle foto's zullen we niemand aandoen maar reken alvast op een avondvullende selectie haha.

De groeten en tot snel!

• 01 November 2013 - 19:19

Anne-marie:

Jullie weten dat ik ook van de partij wil zijn, toch? Kerstavond dan maar?
    Anders plannen we gewoon een etentje eromheen ;-)
    Breng maar Afrikaanse recepten mee...Ferd gaat er wel mee aan de slag!

groetjessssssss