Rotterdam - Reisverslag uit Krabi, Thailand van estherenrieuwert - WaarBenJij.nu Rotterdam - Reisverslag uit Krabi, Thailand van estherenrieuwert - WaarBenJij.nu

Rotterdam

Door: Esther

14 Juli 2008 | Thailand, Krabi

Nou, we zijn weer thuis. Zaterdagavond om 20.30 weer op ons thuisadres aangekomen.

Ko Phi Phi was toch wel erg leuk, het is de meest toeristische plek die wij tot nu toe hadden gezien. Ik vind het toch nog wel aardig een backpackers eiland, ondanks dat de lonely planet zegt dat er steeds meer 'suitcase toeristen" komen. En dat zorgt ook nu in het laagseizoen voor veel gezelligheid in restaurants en barretjes.

Ik snap dat sommigen dat misschien een nadeel vinden. Verder is het hier en daar wel een 'troep', het is duidelijk dat mensen ongeorganiseerd gewoon van alles zijn gaan bouwen of openen. Waardoor je een aparte mengelmoes krijgt van winkeltjes (ogenschijnlijk bijna in de woonkamer van mensen) restaurantjes, eten aan de straat, wasserettes, vuilnisbelt en gebouwen in constructie, waardoor ook kris kras straatjes zijn ontstaan op het eiland. Er is ook nog amper degelijke hoogbouw.

We hadden maar kort op Ko Phi Phi en hebben voornamelijk op een boot gezeten om te snorkelen, mooie strandjes te bezoeken enz. Snorkelen was echt super! Supermooie vissen en hele grote kwallen! Op de laatste dag wilden we naar het viewpoint gaan, maar na het horrorverhaal van 2 belgen (zij waren ernaar gaan lopen, maar niet kunnen vinden, zou niet goed aangegeven staan en hebben uiteindelijk een hele tijd midden door de jungle gelopen en daarbij, niet overdreven, zo'n 30 muggebeten per lichaamsdeel opgelopen. :))

Helaas, Lisette, je tips heb ik net te laat gelezen. :) Bij Unnie hebben we gezeten, maar alleen een colaatje gedronken toevallig haha, suf. Pataya heb ik wel gezien... Ach ja, ooit nog een keer terug dan.

Het was een topvakantie, van alles gedaan, overall prima weer gehad. Ik denk dat het zeker nog eens de moeite waard is andere delen van thailand te bezoeken.

Iedereen bedankt voor de reacties en het feit dat jullie ervoor hebben gezorgd dat ook in Nederland ons huis en de kat in goede handen waren.